Datos balstīts izglītības kvalitātes monitorings  

jeb kā izmērīt jaunā skolotāja ietekmi uz bērnu izaugsmi

Monitoringa rīku

Atbalsta:

IZSTRĀDĀ:

Mūsu prioritāte – skolotāja ietekmes stiprināšana 

Mūsu spēkos ir radīt izglītības sistēmu, kas sasniedz katru bērnu. Un katra skolotāja līderības rezultāts ir visu bērnu izaugsme, tādēļ IESPĒJAMĀ MISIJA ar tehnoloģiju partnera Atea atbalstu radīs datos balstītu un vienkārši lietojamu monitoringa rīku pašvaldībām un skolām, kas ļaus: 

Sekot līdzi jaunā skolotāja sniegumam un virzīt viņa izaugsmi

Agrīni IDENTIFICĒT jaunā skolotāja IZAICINĀJUMUS JEB «sarkanos karodziņus»

noteikt Jaunā skolotāja ietekmi uz bērnu izaugsmi

ir pieejams ne tikai IESPĒJAMĀS MISIJAS programmām, bet arī tās partneriem – pašvaldību izglītības ekspertiem un skolu vadības komandām.

Digitāls kvalitātes monitoringa rīks

“Skolotāju novērtēšana ir svarīgs efektīvas izglītības sistēmas elements. Vērtēšanā svarīgi izmantot arī formatīvu pieeju un sniegt skolotājiem iespēju reflektēt par savu sniegumu, stiprām un vājām pusēm, lai noteiktu kompetences, kuras ir jāuzlabo.” 

OECD 

Četri starpziņojumi pašvaldībām

Kvalitātes monitoringa rezultātus katra semestra noslēgumā prezentēsim pašvaldību izglītības ekspertiem un skolu vadības komandām, kuru skolās ir IESPĒJAMĀS MISIJAS programmas skolotāji.   

Ko monitorings mēra?

Skolotāja profesionālo sniegumu mācību stundās / nodarbībās un darbā ar bērniem 

    • Starptautiski validētas aptaujas formā bērns fiksē, kas notiek stundās / nodarbībās un cik lielā mērā.

    • Jaunā skolotāja pašvērtējums pret noteiktajām kvalitātes prasībām.

    • Programmas kurators sniedz atgriezenisko saiti caur stundu vērošanas rubriku un ikmēneša riska pārskatā.

    • Skolas mentors vai direktors sniedz atgriezenisko saiti caur stundu vērošanas rubriku vai aptauju.

    • Kā sekot līdzi, ko vērtēt un kā atbalstīt skolotāju izaugsmi skolā un pašvaldībā?

    • Kāds ir skolotāju “prasmju kalns” programmā un noteikt izaugsmes vajadzības?

Skolotāja riskus priekšlaicīgi pārtraukt dalību programmā un darbu skolā 

    • Starptautiski validētas aptaujas formā bērns fiksē, kas notiek stundās / nodarbībās un cik lielā mērā.

    • Jaunā skolotāja pašvērtējums pret noteiktajām kvalitātes prasībām.

    • Programmas kurators sniedz atgriezenisko saiti caur stundu vērošanas rubriku un ikmēneša riska pārskatā.

    • Skolas mentors vai direktors sniedz atgriezenisko saiti caur stundu vērošanas rubriku vai aptauju.

    • Kas ir galvenie skolotāja “klupšanas akmeņi” un kā skolai kultivēt visa personāla labbūtību?

    • Kādi ir izdegšanas vai kompetenču riski un kāds papildus atbalsts ir nepieciešams?

Skolotāja radīto ietekmi uz bērnu izaugsmi

    • Summatīvie un formatīvie vērtējumi.

    • Bērnu izaugsmes sekotājs jeb skolotāja fiksēti, aprakstoši vērojumi un piemēri.

  • Kā sekot līdzi, ko vērtēt un kā vadīt izaugsmi visiem bērniem?

Trīs petījumi izglītības rīcībpolitikas veidotājiem

Kvalitātes monitoringa rezultātus katra mācību gada noslēgumā prezentēsim izglītības rīcībpolitikas veidotājiem ar mērķi sniegt datos balstītus un pārbaudītus priekšlikumus skolotāju sagatavošanā un atbalstīšanā. 

  • 2024./2025. mācību gada noslēgumā par jauno skolotāju riskiem pārtraukt darbu skolā,

  • 2025./2026. mācību gada noslēgumā par jauno skolotāju profesionālo sniegumu un atbalstu programmas laikā,

  • 2026./2027. mācību gada noslēgumā par skolotāja ietekmi uz bērnu izaugsmi. 

 

“Pētījumā par skolotāju sagatavošanu ir noteikta virkne priekšlikumu, lai nodrošinātu šādu sagatavošanas programmu kvalitāti. Un tie ietvēra arī skolotāju novērtēšanu, kas veikta programmas laikā un kas precīzi definē sagaidāmo rezultātu no skolotājiem, kad viņi uzsāk programmu un kad viņi ir gatavi strādāt skolā. Savukārt, programmai ir arī jānodrošina, ka skolām visi skolotāji būtu pietiekami sagatavoti mācību priekšmetu saturā un pedagoģijā.”