Marika Ščeglova
Ķīmijas skolotāja Babītes vidusskolā un Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijā
Izglītība
Rīgas Tehniskajā universitātē ieguvusi maģistra grādu ķīmijas tehnoloģijā.
Marika UN IESPĒJAMĀ MISIJA
“Godīgi sakot, mani biedēja skolotāja profesija, jo apkārt bieži dzirdu tikai negatīvos aspektus – zemu atalgojumu, sarežģītus bērnus un sarežģītas darba attiecības. Tomēr mani iedvesmo pieredze RTU Bērnu un jauniešu universitātē, kur stāstīju par ķīmiju un redzēju skolēnos patiesu interesi. Atceros arī savu “aha” brīdi 8. klasē, kad ķīmija no nesaprotama priekšmeta kļuva par dzīves aizraušanos,” stāsta jaunā skolotāja Marika.
Marikas ambīcija ir aizstāvēt savu disertāciju, pēc kuras, kā stāsta jaunā skolotāja, nonāks dzīves krustcelēs, kad būs jāizlemj, ko iesākt tālāk. “Man ir svarīga pašizaugsme un darbs ar sevi, un redzu iespēju šīs vērtības un gūtās zināšanas ienest arī skolā. Pat, ja skolotāja amats nebūs mans galvenais ceļš, ar dalību programmā varēšu dot ieguldījumu – iedvesmojot gan skolēnus, gan, iespējams, nākotnē arī citus skolotājus pašizaugsmes jomā.”
Komunikāciju ar skolēniem Marika redz atklātu, iedrošinošu un stingru. “Manuprāt, galvenais iemesls, kāpēc skolēns nevēlas mācīties vai ir ar uzvedības problēmām, ir tas, ka bērns nav sadzirdēts. Nav sliktu bērnu, ir tikai nelabvēlīgi apstākļi. Ir svarīgi veidot cilvēcisku komunikāciju ar bērniem, nevis tikai pasniegt priekšmetu. Tam vajag daudz resursu, empātiju un vēlmi veidot saikni ar skolēniem.”