SKOLA IR KĀ MARATONS,
TAČU KATRS 5. SKOLĒNS
TO NEPIEVEIC

2025. gadā 2812 skolēnu neizdevās sasniegt minimālo 15% vērtējuma slieksni centralizētajā matemātikas eksāmenā, nepabeidzot vidusskolu.

Piesakies Tagad

Šī unikālā programma piedāvā iespēju cilvēkiem bez pedagoģiskās izglītības kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem tieši STEM priekšmetos – matemātikā, fizikā, bioloģijā, ķīmijā un informātikā.

Kļūsti par STEM skolotāju un iegūsti

  • BEZMAKSAS DALĪBU DIVGADĪGĀ PROGRAMMĀ

  • TIESĪBAS STRĀDĀT PAR SKOLOTĀJU

  • STABILU DARBAVIETU SKOLĀ

  • 300 EIRO IKMĒNEŠA STIPENDIJU PAPILDU ALGAI

  • KURATORA ATBALSTU MĀCĪBĀS UN DARBA VIDĒ

  • IESPĒJU VIRZĪT PĀRMAIŅAS LATVIJAS NĀKOTNĒ

Uzzini, kāds būs tavs ceļš Iespējamās misijas divu gadu programmA

Kā kļūt par Iespējamās misijas STEM skolotāju?

Viss process sadalīts skaidros soļos – tev tikai jāsāk!

Pieteikšanās un atlase


1. Pieteikuma anketa

Aizpildi īsu formu ar pamatinformāciju par sevi.


2. Atlases anketa

Atbildi uz jautājumiem par savu pieredzi, motivāciju un domām par izglītību.


3. Klātienes atlase

Ar skolas ikdienu saistīta lomu spēle un dažādu situāciju izspēle, iejūtoties skolotāja lomā.


4. Noslēguma intervija

Klātienes intervija, lai pārrunātu sniegumu atlasē un izvērtētu motivāciju, neatlaidību, komunikācijas prasmes, u.c. kompetences.

Piesakies Tagad

Gatavošanās un darbs skolā

Vairāk nekā 80% absolventu turpina strādāt izglītībā.
 Tu vari būt viens no tiem – piesakies jau tagad!

Piesakies Tagad

Vai esi gatavs kļūt par STEM skolotāju?

Nepieciešamās prasības:

  • Bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība dabaszinātnēs, tehnoloģijās, inženierijā vai matemātikā.*

  • Pamatzināšanas informācijas un komunikācijas tehnoloģijās – izpratne par datoru un digitālo ierīču darbību, prasme izmantot dažādas programmas un tiešsaistes rīkus.

  • Līdera potenciāls, mērķtiecība, teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes.

  • Spēja analizēt savu rīcību un mācīties no pieredzes.

  • Gatavība mācīties un attīstīties profesionāli.

  • Pārliecība, ka katrs bērns var sasniegt augstākas virsotnes gan mācībās, gan ārpus tām.

  • Spēcīga motivācija dalībai programmā.

* Vai arī esi pēdējā kursa students atlases brīdī.

Enefit iesaistās un atbalsta Iespējamo misiju un it īpaši misiju "Izglābt STEM" jo tic, ka kvalitatīva izglītība ir pamats inovatīvai un ilgtspējīgai Latvijai, kur zinātne un tehnoloģijas ir iespēja visiem.

BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI

  • Iespējamā misija piedāvā un nodrošina darba vietas sadarbībā ar pašvaldībām. Iespēju robežās ar Iespējamās misijas atbalstu dalībnieki varēs izvēlēties sev piemērotāko darba vietu savā vai sev tuvumā esošajā pašvaldībā. Tiem, kas vēlas sevi izaicināt, ir iespēja izskatīt darba iespējas citos novados. Šādos gadījumos dalībnieks tiek atbalstīts ar dzīvesvietas nodrošināšanu un citu praktisku jautājumu risināšanu. 

  • Dalībnieks saņem apliecību par dalību Līderības attīstības programmā divu gadu garumā, apgūstot sava mācību priekšmeta saturu un metodiku, kas dod tiesības turpināt strādāt par pedagogu saskaņā ar 2018. gada 11. septembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”. 

  • Lai atbalstītu jaunos skolotājus viņu profesionālajā un personīgajā izaugsmē, programmā ir pieejama daudzveidīga atbalsta sistēma, kas ietver mentorus, kuratorus, metodiķus un citus speciālistus un domubiedrus. 

    Mentors ir pieredzējis profesionālis skolā, kurš ir atbalsta plecs ikdienas darbā un palīdz uzsākt darba gaitas konkrētajā organizācijā. Kurators ir pieredzējis profesionālis programmā, kurš vairākas reizes gadā ciemošanās vizītēs vēro mācību stundas, kā arī katru nedēļu lasa un komentē programmas dalībnieka profesionālās izaugsmes piezīmes. Metodiķis ir konkrētā mācību priekšmeta speciālists, kurš mērķtiecīgi sniedz zināšanas par mācību priekšmeta metodēm un specifiku. Programmā pieejams arī cita veida atbalsts: iesaukuma biedri, grupu supervīzija un individuālā supervīzija. 

  • Iespējamās misijas Līderības attīstības programmu veido trīs savstarpēji saistīti mācību moduļi – vadīt sevi, vadīt mācīšanos, vadīt citus.  

    Modulis “Vadīt mācīšanos” aptver tādas prasmes, kā vēlmi un spēju izvirzīt bērniem sasniedzamus, bet pietiekami izaicinošus mērķus, prasmi sadarboties ar bērniem, vecākiem un kolēģiem, stratēģiski plānot savu darbu un efektīvi plānus īstenot, pastāvīgi izvērtēt savu darbu un proaktīvi meklēt problēmu risinājumus.  

    Moduļu “Vadīt sevi” un “Vadīt citus” (līderības attīstība) apgūstamās prasmes ietver spēju apzināties savas stiprās puses un attīstības vajadzības, mērķtiecīgi plānot savu laiku, vadīt citus cilvēkus – izprast viņu rīcības motīvus, pārliecināt, aizraut un palīdzēt attīstīties, skaidri formulēt veicamos uzdevumus, kā arī vadīt un pašam produktīvi piedalīties komandas darbā.

  • Viens no galvenajiem kritērijiem, lai veiksmīgi absolvētu programmu, ir portfolio izveide. Tas ietver dažādu skolotāja veidotu materiālu – mācību priekšmeta plānu, izstrādāto metožu, uzdevumu piemēru un citu materiālu apkopojumu. Tie atspoguļo jaunā skolotāja izaugsmi un profesionālo sniegumu, kā arī apliecina iegūtās zināšanas un prasmes. Programmas laikā dalībniekam jāuzrāda izaugsme un kvalitatīvs profesionālais sniegums, jāpiedalās mācībās, kā arī katra gada noslēgumā publiski jāuzstājas ar stāstiem par savu pieredzi un mērķtiecīgu darbu.  

  • Jā, dalībnieks var izvēlēties, kuru no eksakto zinātņu (dabaszinātņu, tehnoloģiju un matemātikas) mācību priekšmetiem vēlas mācīt. Galvenais nosacījums ir, lai iepriekš iegūtā augstākā izglītība atbilstu mācību priekšmetam, kuru vēlas pasniegt. Piemēram, lai pasniegtu fiziku, ir nepieciešama augstākā izglītība fizikā vai ar to saistītā jomā. 

  • Kandidātu atbilstība dalībai programmā tiek novērtēta atlases procesā, kas sastāv no trīs kārtām.  

    Atlases pirmā kārta ir anketas izvērtēšana, kurā izvērtējam kandidāta izglītību, līdzšinējo pieredzi, apņēmību risināt dažādas problēmsituācijas, kā arī vēlmi nepārtraukti pilnveidoties. Ja anketas izvērtēšanas laikā mums radīsies papildu jautājumi par sniegtajām atbildēm, mēs ar Tevi sazināsimies.

    Lai labāk izprastu kandidāta intuitīvo rīcību dažādās situācijās, otrā kārta ir ar skolas ikdienu saistīta lomu spēle un dažādu situāciju izspēle, iejūtoties skolotāja lomā. Šajā atlases kārtā nav nepieciešamas pedagoģiskās zināšanas. 

    Noslēdzošā kārta ir klātienes intervija, lai pārrunātu kandidāta sniegumu atlasē, kā arī vērtētu sešas kompetences – sasniegumus, motivāciju, mērķtiecību un neatlaidību, gatavību mācīties, atbilstību programmas vērtībām, kā arī komunikācijas prasmes.  

    Vissvarīgākā caurvija atlases procesā ir refleksijas prasmes – spēja analizēt savu rīcību, saskatīt, kas izdevies un kur turpmāk nepieciešami uzlabojumi, kā arī pārliecība, ka katrs bērns var sasniegt savu potenciālu. 

    Līdz šim rūpīgais atlases process ir nodrošinājis, ka aptuveni 80% programmas absolventu turpina darbu izglītībā kā skolotāji, izglītības iestāžu vadītāji, eksperti un pat skolu dibinātāji. Tāpēc aicinām no atlases nebaidīties, bet uztvert to kā iespēju vēl vairāk izzināt sevi.  

Neatbildējām uz kādu jautājumu? Sazinies ar mums, rakstot uz info@iespejamamisija.lv.

PROGRAMMAS VEIDOTĀJI

kampaņas atbalstītāji

Tehnoloģiju partneris monitoringa izveidē: