Katrs skolēns var lasīt mērķtiecīgi un ar izpratni

Katrs skolēns var lasīt mērķtiecīgi un ar izpratni

Saviem skolēniem, lai cik kritiski mēģinātu uz viņiem lūkoties, es ļoti stipri ticu (gan iepriekš piepilsētas skolā, gan šobrīd Valsts ģimnāzijā). Kad dodu viņiem lasīt satori.lv grāmatu recenzijas, Rīgas Laika arhīva rakstus, “Vilkaču mantinieces” fragmentu vai savā plānotājā ievietotu autoru novēlējumu, es burtiski turu īkšķus, lai viņi sasniegtu uzstādītos mērķus - saprastu, izprastu, izteiktos un visbeidzot arī izdomātu, kur izlasīto tālāk pielietot.

Ārpus vienas klases sienām!

Ārpus vienas klases sienām!

Divi gadi programmā Iespējamā misija man ir devusi pārliecību par izglītību kā vērtību, radījusi skaidru vīziju par Latvijas izglītības sistēmā veicamajām pārmaiņām un veicinājusi profesionālu motivāciju izkāpt ārpus vienas klases sienām un īstenot pārmaiņas plašākā mērogā.

Es mācījos pie Iespējamās misijas skolotāja! Alīnas stāsts.

Es mācījos pie Iespējamās misijas skolotāja! Alīnas stāsts.

Agneses stundas ir vienas no retajām, kurās izpaliek skolēnu iemīļotais un jau par ironisko kļuvušais jautājums: „Kur man tas noderēs dzīvē?” Stundās vienmēr pārrunājam mācību vielu ar piemēriem no dzīves, bieži diskutējam, risinām “study case”, mācāmies caur radošām metodēm, kā arī interesantākais, dodamies uz īstiem uzņēmumiem, diskutējam ar uzņēmējiem un pat iesaistāmies viņu uzņēmumos, palīdzot risināt problēmsituācijas!

Dalies priekā!

Dalies priekā!

Ir gada nogale, un daudziem uzņēmumiem Latvijā tas ir brīdis, kad var atskatīties uz sasniegto un dalīties savā priekā (un peļņā) ar organizācijām, kas sasniegumus mēra sabiedrības kopējā labumā. Tādu organizāciju ir daudz, bet tikai dažas aicina ziedot vispārējās izglītības kvalitātes celšanai. Iespējams, tas ir tādēļ, ka izglītību nevar aptaustīt un tā nerunā. Tāpēc šajā rakstā es vēlos minēt divus iemeslus, kāpēc par sabiedrības kopējo mērķi nepieciešams izvirzīt kvalitatīvu izglītību un aicināt ziedot izglītībai

Mērķtiecīga pedagogu profesionālā pilnveide skolas līmenī ir ļoti būtiska!

Mērķtiecīga pedagogu profesionālā pilnveide skolas līmenī ir ļoti būtiska!

Decembra sākumā noslēdzās Izglītības un zinātnes ministrijas rīkotās piecas reģionālās konferences vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu vadītājiem, pilsētu un novadu izglītības pārvalžu vadītājiem, izglītības speciālistiem. Konferenču mērķis bija uzsākt sistēmisku un līdzatbildīgu kompetenču pieejā balstīta izglītības satura īstenošanu. Ikvienam dalībniekam konferences laikā bija iespēja darboties domnīcās, kur vienu no tām bija iespēja vadīt Iespējamai misijai (IM) kā IZM sadarbības partnerim.

Es mācījos pie Iespējamās misijas skolotāja! Aivja stāsts.

Es mācījos pie Iespējamās misijas skolotāja! Aivja stāsts.

Pirmā vieta, kur pamatīgāk varēju iepazīties ar izglītības kustību „Iespējamā misija”, bija Dobeles Valsts ģimnāzija. Tur aizvadīju savas vidusskolas gaitas. Savukārt tagad, kad Vidzemes Augstskolā rit mans otrais studiju gads, varu atskatīties, cik nozīmīgi, ka mācību stundās skolēnu priekšā stāv līderis.

Mēs esam viduvēji

Mēs esam viduvēji

Mēs esam viduvēji, bet mēs varam kļūt par labākajiem, jo esam salīdzinoši neliela valsts ar labu infrastruktūru un gudriem cilvēkiem. Lai to izdarītu, mums jāpārstāj priecāties par valstīm, kam klājies sliktāk, vai par pašsaprotamu jāuztver fakts, ka igauņi atkal ir priekšā, bet ir jāuzdod jautājums, kā mēs varam ietekmēt izglītības kvalitāti Latvijā, lai kļūtu par pasaules līderiem.

Stiprinām mūsu absolventus!

Stiprinām mūsu absolventus!

Lai paplašinātu un nostiprinātu IM pozitīvo ietekmi, vēlamies stiprināt arī mūsu absolventu kopienu, kura turpina īstenot savus un IM mērķus, ietekmējot izglītības kvalitāti Latvijā ne tikai kā skolotāji un skolu vadītāji, bet arī strādājot NVO, uzņēmumos un valsts iestādēs. IM pašlaik ir 105 absolventi.

Palūkoties uz izglītību no jauna!

Palūkoties uz izglītību no jauna!

Iespējamā misija ir daļa no Teach For All (TFA) tīkla, kas šobrīd apvieno 40 līdzīgas organizācijas visā pasaulē. Katru gadu visu šo organizāciju pārstāvji tiekas konferencē, lai dalītos ar savas valsts pieredzi un kopā ar citiem pārrunātu aktualitātes, kas skar izglītību visā pasaulē. Šī gada konferences tēma bija veltīta tam, lai paskatītos uz izglītību no jauna (Reimagining Education) un saprastu, kāda ir mūsdienīga izglītība, kam ir jāmainās, lai tā tāda būtu atbilstoši šodienas pasaules izaicinājumiem un ko mēs katrs varam darīt, lai sasniegtu šo vīziju.

Kā būt pieprasītam darba tirgū?

Kā būt pieprasītam darba tirgū?

Ir 21. gadsimts, 2016. gads. Salīdzinot ar visiem iepriekšējiem gadsimtiem, kad iegūta augstākā izglītība deva nozīmīgas priekšrocības, šobrīd tas ir kļuvis par minimumu, lai darītu intelektuālu darbu un sasniegtu profesionālos mērķus.