Mārtiņš Rozenbergs  Fizikas skolotājs

Mārtiņš Rozenbergs
Fizikas skolotājs

Skola, kurā strādā

Jelgavas Spīdolas ģimnāzija

Izglītība

Bakalaura grāds enerģētikā un elektrotehnikā, iegūts Rīgas Tehniskajā universitātē

Pieredze

Pirms dalības programmā Iespējamā misija Mārtiņš savas zināšanas un enerģiju ieguldījis zinātniski tehniskā uzņēmumā, kur izstrādājis risinājumus industriālās ražošanas procesiem, piemēram, sadarbībā ar projektētāju komandu izveidojis apkures stacijas vārstu, šneku un ventilatoru automātisku vadību un vadību no mobilā telefona vai planšetdatora, kā arī nodrošinājis komunikāciju ar Latvijas ražotājiem un ārvalstu piegādātajiem, rūpējies par uzņēmuma vizuālo un biznesa attīstību. 

Intereses

Kalnu riteņbraukšana, elektroniskā mūzika, digitālā māksla

Mārtiņš un Iespējama misija

Mārtiņa attieksmi pret izglītību izsaka teiciens “Izbadējušam labāk iedot makšķeri, nevis zivi.” Šādu pieredzi, kur pašam jābūt aktīvam, skolēnam būs grūti aizmirst.  “Bet esot pietiekami neatlaidīgam, makšķere pārvēršas par zvejas kuģi, un visa pilsēta ir paēdusi. Tādēļ izglītība ir ieguldījums ar vislielāko atlīdzību un turības pamatnosacījums,” domā Mārtiņš un ar pagodinājumu pieņem izaicinājumu kļūt par skolotāju. 

Pašu jauno skolotāju ko jaunu apgūt iedvesmo nevaldāma apetīte uzzināt, kā pasaule strādā. “ Mans “Kāpēc?” dzīves posms nav beidzies, un ceru, ka nebeigsies,” stāsta Mārtiņš. Par to viņš jūtas pateicīgs saviem skolotājiem. Pamatskolas klases audzinātājas ticība savu skolēnu spēkiem palīdzējusi gan pašam sev, gan citiem pierādīt Mārtiņa spēju zīmēt. Vidusskolas posma klases audzinātāja pratusi klasē radīt atmosfēru, kas mudināja uzņemties atbildību par savu darbu un cienīt vienam otru. Enerģētikas profesors savukārt Mārtiņam atklājis, ka patiesa izpratne rodama sistemātiskā vienkāršībā. Bet visi pasniedzēji, kas pauduši entuziasmu par savu darbu, atstājuši neizdzēšamas atmiņas par to, kā iedegties par zinātni.

Šo pieredzi Mārtiņš nodos arī saviem skolēniem. “Dzīve nevienam nepiedāvā vienu olimpiādes uzdevumu un tad otru ar skaidri definētiem dotajiem parametriem, parasti dzīve piedāvā visus olimpiādes uzdevumus, un parametrus definējam mēs paši. Viss slēpjas analītiskajā domāšanā,” skaidro Mārtiņš un apņēmības pilns centīsies skolēnos raisīt radošu un nevaldāmu zinātkāri. Viņš tic, ka Latvija var būt pašpietiekama un nozīmīga tehnoloģiju ražotāja, bet lai paātrinātu gaitu uz šo mērķi, par to jārunā jau pamatskolā un jāturpina vidusskolā. 

Saviem skolēniem Mārtiņš novēl izmantot laiku skolā, lai uzzinātu, kas patiešām aizrauj. “Kad atradīsiet savu lietu, neaizmirstiet, ka darbs, kas nenes gandarījumu ir miljonu vērts, jo tikai par tādu naudu ir vērts izšķērdēt savu laiku.” Un tādēļ gan sevi, gan savu skolēnus viņš stiprinās ar spēka vārdiem: “Dari, ko tu mīli, un mīli, ko tu dari!”