Mārtiņš Drusts  Ekonomikas un līderības skolotājs

Mārtiņš Drusts
Ekonomikas un līderības skolotājs

Izglītība: Latvijas Universitātē iegūts Sociālo zinātņu bakalaura grāds ekonomikā, profesionālais Maģistra grāds uzņēmumu un organizāciju vadīšanā (MBA) iegūts Rīgas Tehniskās universitātes
Rīgas Biznesa Skolā

Pieredze: A/S Swedbank apgrozāmo līdzekļu daļas vadītājs

Intereses: triatlons, riteņbraukšana, kalnu slēpošana

Skola, kurā strādā: Ropažu vidusskola

 „Iespējamo misiju izvēlējos tāpēc, ka tā varu ietekmēt cilvēku dzīves, sākot ar skolēnu dzīvēm un beidzot ar savu ģimenes locekļu dzīvēm,” saka Mārtiņš. Viņš izlēmis pievienoties programmai pēc vairāk kā desmit gadu pieredzes dažādos amatos „Swedbank”, kur pēdējos četrus gadus strādājis par apgrozāmo līdzekļu daļas vadītāju. Papildu pienākums, ko Mārtiņš labprāt uzņēmies, jau no pirmajām darba dienām ir bijis dažādu mācību un treniņu organizēšana kolēģiem, piemēram, par pārdošanu, par pārrunu vadīšanu, par vadītāju lomu un personīgo efektivitāti. 

Mārtiņš jau vairākus gadus sekojis līdzi Iespējamās misijas norisēm, taču īsto brīdī, lai pieteiktos programmā, viņš izvēlējies saistībā ar intensīvas  sportošanas cikla beigām. Jau kopš bērnības viņš nodarbojies ar dažādiem sporta veidiem, taču pēdējos gados treniņi bijuši pat līdz piecām reizēm nedēļā. „Pirms četriem gadiem es sāku aktīvi nodarboties ar triatlonu, kā rezultātā izvirzīju mērķi piedalīties Londonas paralimpiskajās spēlēs,” stāsta Mārtiņš. Paralimpisko spēļu ieceri nācies atliek uz citu gadu un sportošanas intensitāti Mārtiņš jau iepriekš bija nolēmis samazināt - tas devis iespēju  pievērsties kam citam.

„Ja katrā klasē būs kaut viens bērns, kas sapratīs, ka viss, kas notiek viņa dzīvē, ir viņa paša rokās, tad būšu spējis pozitīvi ietekmēt viņa dzīvi,” stāsta Mārtiņš par iecerēm skolā. Arī viņam pašam ir tuva šāda dzīves uztvere: „Savā apzinātajā mūžā es esmu uzskatījis, ka viss ir atkarīgs no manis.” 

Skolotājs Mārtiņš uzskata, ka attiecībās ar skolēniem ļoti būtiska ir savstarpēja uzticēšanās. „Vienlaicīgi pieejams un tāds, kuru respektē. Tāds, lai var jebkurā brīdī uzrunāt, lai var pienākt klāt un dalīties savā priekā,” tā Mārtiņš sevi vēlētos redzēt skolotāja amatā. Atceroties savus skolas gadus, Mārtiņš, piebilst, ka viņš esot pildījis mājas darbus arī tad, ja tas nebija obligāti, viņam vienkārši interesējusi matemātika. Tādu iesaistīšanos viņš gribētu panākt arī no saviem skolēniem.