Lauma Tuča  Mūzikas un solfedžo skolotāja

Lauma Tuča
Mūzikas un solfedžo skolotāja

Izglītība: mācījusies Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā, vienu gadu studējusi Gēteborgas universitātē Drāmas un mūzikas fakultātē. Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju pūšaminstrumentu katedras pēdējā kursa studente

Pieredze: koncertējusi kopā ar Nacionālo simfonisko orķestri, Simfonietta Rīga, operas orķestri, kā arī jauniešu simfoniskajā orķestrī; organizējusi kinofestivālu 2 Annas un vadījusi KIM? kino vasaras skolu

Intereses: mūzika, kino, austrumu filozofija

Skola, kurā strādā: Rīgas 6.vidusskola

Ar mūziku Lauma ir saistīta jau no dzimšanas, jo mamma ir mūziķe un paralēli bijusi pasniedzēja. Vectētiņš jeb opa, kā Lauma viņu sauc, ir kinorežisors Ansis Epners, kas ir Laumas iedvesmas avots un etalons – līdz mūža galam saglabājis savu radošo personību un spējis dalīties savās zināšanās ar Kultūras Akadēmijas studentiem. „Tāpēc man šķiet pilnīgi loģiski pieteikties Iespējamā misijā,” atklāj jaunā skolotāja. Sakritis tā, ka Laumas dzīvē pienāca tāds posms, kad radošās enerģijas ir tik daudz, ka jādod arī citiem.

Mācīšanās Gēteborgas universitātē Laumai bija atspēriena punkts, kas parādīja, ka var mācīties dažnedažādus priekšmetus un katru nedēļu strādāt ar diriģentu no citas pasaules valsts. „Tāda kā lielā pasaule vienuviet,” saka Lauma un atzīst, ka pēc intensīvi pavadīta gada, sapratusi, ka ir forši būt izpildītājmāksliniecei, vienai no skrūvītēm lielā sistēmā, bet tomēr gribas darīt ko vairāk.  

Jautāta par interesēm, viņa saka: „Viss, kas mums apkārt!” Salīdzinoši agri iemācījusies lasīt un ķērusies pie enciklopēdijām, arī tagad savu zinātkāri nav apslāpējusi un rokas cauri informācijas burzmai, lai uzzinātu kā mūziku var savienot ar fiziku vai, kas slēpjas aiz austrumu filozofijas. Lauma vienmēr patur prātā vectētiņa teikto – ja gribi darīt visu, tad ir jākļūst par režisoru, un piebilst: „Arī skolotāja darbs ir būt režisoram, katrai stundai jāraksta scenārijs, ir aktieri un pašam arī jābūt aktierim.” 

Lauma vēlas iemācīt skolēniem būt radošiem: „Radošums nav tikai mākslinieku padarīšana. Radošam ir arī jābūt, strādājot bankā un esot inženierim. Gribu, lai manas stundas skolēniem ir pamats jaunām idejām, ko realizēt dzīvē.”