Kristaps Svīķis  Matemātikas un ekonomikas skolotājs

Kristaps Svīķis
Matemātikas un ekonomikas skolotājs

Skola, kur strādās un priekšmeti, ko mācīs

Mazsalacas vidusskolā matemātiku un ekonomiku. 

Izglītība

Bakalaura grāds analītiskajā ekonomikā, iegūts Latvijas Universitātē.

Pieredze

Kristaps ir strādājis par ekonomistu Latvijas Bankā, kur viņa pienākumos bijusi valsts finanšu analīze. Šī darba ietvaros publicējis vairākas autorpublikācijas par tobrīd aktuāliem ekonomikas jautājumiem saistībā ar valsts finansēm. Skolas laikā darbojies jauno ģeogrāfu skolā, jauno matemātiķu skolā, jauno ķīmiķu skolā, kā arī mācījis vienaudžiem matemātiku un trenējis galda tenisā. Šogad palīdzējis tēvam organizēt Latvijas komandu čempionātu galda tenisā.

Intereses

Galda teniss, basketbols, aktīva atpūta pie dabas.

Kristaps un IESPĒJAMĀ MISIJA

Aicinājumu iesaistīties Latvijas izglītības sistēmā Kristaps izjutis jau augstskolas pirmajos gados. Vairāk par pašu Iespējamo misiju uzzinājis no drauga Igora, kas savulaik pats bijis IM skolotājs un nu ir skolas direktors. “Jau no sākta gala uzrunāja IESPĒJAMĀS MISIJAS ideāli. Man ir ļoti svarīgi strādāt komandā, kura “krīt un ceļas” par tiem pašiem principiem, kas man ir svarīgi,” IESPĒJAMAJĀ MISIJĀ Kristaps šādu iespēju saskata.

Izzināt pasauli Kristaps tiecies jau bērnībā, kad ar brāli un māsīcu dzīvojuši lauku mājās tuvu dabai. Tobrīd raudzīšanās dabā un interese par tās procesiem attīstījusies dabiski, kā jau lielākajai daļai lauku bērnu. Savukārt studēt ekonomiku Kristapu iedvesmoja vidusskolas ekonomikas skolotājs – harismātisks, cienījams cilvēks. “Lieliskam skolotājam būtu jābūt tādam, kas prastu aizraut, iemācīt saskatīt skaisto. Pat lietās, kur to teju vai nav nemaz,” uzskata Kristaps. 

Strādājot Latvijas Bankā, Kristapā vairojusies pārliecība, ka Latvijas lielākais potenciāls slēpjas tieši izglītībā, ka izglītība un ar to saistītās problēmas ir tieši vai pastarpināti pamatā vairumam Latvijas likstu. “Tas, ka bērni ir mūsu nākotne, piekritīs teju ikviens. Viņi ir jebkuras pārtikušas un laimīgas valsts pamats. Ja gribam dzīvot labāk, mums ir jāmācās pašiem un, protams, jāizglīto savas atvases, jo, ja ne paši, tad tieši bērni būs tie, kas nākotnē ģenerēs unikālas idejas, radīs darbavietas, pastiprinās zinātnieku rindas un atkal mācīs savus bērnus. Ir tik svarīgi neapkaut bērnos zinātkāri un darīt visu, lai no viņiem dabūtu ārā labāko, kas viņos ir. Esmu pārliecināts, ka skola ir īstā vieta, ar kuru būtu jāsāk, lai Latviju padarītu vēl labāku un cilvēki šeit būtu vēl laimīgāki.”

Mācot skolā, Kristaps centīsies pasniegt caur līdzībām dabā, sabiedrībā, lai mācāmais priekšmets nav sauss un pliks, un no skolēniem sagaidīs un palīdzēs attīstīt spriestspēju, spēju argumentēt un vēlmi izzināt. “Domāju, ka ieinteresētas, zinātkāras acis ir ikviena skolotāja lielākā alga,” Kristaps piebilst un ir pārliecināts, ka visi skolēni VAR, tik’ katram nepieciešama sava pieeja.