Edijs Freimanis  Fizikas skolotājs  

Edijs Freimanis
Fizikas skolotājs
 

Skola, kurā strādā

Ogres 1. vidusskola

Izglītība

Maģistra grāds medicīnas inženierijā un fizikā, iegūts Rīgas Tehniskajā universitātē

Pieredze

Edijs ir bijis zinātniskais asistents Rīgas Tehniskajā universitātē Biomateriālu zinātniski pētnieciskajā laboratorijā un viespētnieks Tomskas Politehniskajā universitātē Materiālzinātņu un spēku fizikas institūtā, kur izstrādājis un analizējis hidroksilapatīta pārklājumus, ko šobrīd citi zinātnieki turpina pētīt Austrālijā. Viņš bijis arī medicīnas iekārtu inženieris, universitātē strādājis par laboratorijas darbu vadītāju ārzemju studentiem un kā brīvprātīgais jauniešu grupā Skapis, kur vadījis interneta mājas lapas redakciju, organizējis brīvprātīgo jauniešu darbu un rīkojis diskusiju un filmu vakarus.

Intereses

Apvieno lietderīgo ar patīkamo: zinātne, pētniecība, izglītojošais darbs. Brīvajā laikā - eksperimentē virtuvē, gatavojot ēdienus, kā arī atpūšas, skatoties dažādus izglītojošus un izklaidējošus video.

Edijs un Iespējama misija

“Atceroties laiku, kad pats biju skolnieks, zinu to, cik svarīgi ir pasniegt mācību priekšmetus tā, lai skolēni būtu ieinteresēti mācīties.” Iesaistoties izglītības procesā nu jau kā skolotājs, Edijs saredz iespēju ieguldīt savu enerģiju, lai tā arī notiktu. “Zinu, ka, mācot citus, spēšu arī pats no tā daudz mācīties.” Savstarpēji mijiedarbojoties un izmantojot tehnoloģiju un sociālo tīklu sniegtās iespējas, Edijs plāno savus skolēnus aizraut fizikas pasaulē.

Ediju pašu mācīties stimulē apziņa, ka jebkādu zināšanu apguve palīdz viņam augt kā personībai. “Nereti tieši izaicinājuma sajūta, zinot to, ka mērķa sasniegšanai būs jāiegulda daudz darba un pūļu, ir lieta, kas rada motivāciju.” Viņš atzīst, ka pašam savulaik ir ļoti veicies ar skolotājiem – daudzi no viņiem bijušas iedvesmojošas personības, kurus vienojušas tādas īpašības kā cilvēciskums, empātija un gudrība, kas izpaudusies ne tikai sava mācību priekšmeta pārzināšanā bet arī kā inteliģence plašākā nozīmē. Edijs savulaik pieredzēto centīsies ienest arī savās stundās.

Programmas Iespējamā misija divu gadu laikā Edijs vēlas mācību procesu padarīt vienlīdz noderīgu un aizraujošu. Viņš plāno komunikācijā ar skolēniem izmantot atgriezeniskās saites principu, lai uzzinātu viņu viedokli par to, kā nepieciešams uzlabot stundu norisi, lai mācītos vēl efektīvāk. “Ja būtu tāda iespēja, vēlētos uzsāktu projektu, kurā manis vadītās stundas tiktu filmētas un no iegūtajiem materiāliem tiktu izveidoti nelieli izglītojoši video ar svarīgāko un interesantāko, kas stundā pasniegts par attiecīgo tematu.”

Ediju nebiedē apziņa, ka būs jāiegulda daudz laika un pūļu, lai sasniegtu plānoto. Viņš ikvienā izaicinājumā vadās pēc Alberta Einšteina sacītā „Svarīgākais ir nekad nepārstāt uzdot jautājumus!” Un rūpēsies, lai tā rīkotos arī viņa skolēni.