Daiga Tirzmale  Ģeogrāfijas un dabaszinības skolotāja

Daiga Tirzmale
Ģeogrāfijas un dabaszinības skolotāja

Skola, kurā strādāja: Rīgas 74. vidusskola (2009.-2011.)

Iegūtā izglītība: 2009.gadā Latvijas Universitāte, dabas zinātņu bakalaura grāds ģeoloģijā. 2011.gadā Latvijas Universitāte, dabas zinātņu maģistra grāds ģeoloģijā ar izcilību

Šobrīd: Iespējamās misijas kuratore. Studijas Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātē, ģeoloģijas doktora studiju programmā

Intereses: gatavošana, literatūra, teātris

Aktuāli: Darbība programmā Iespējamā misija, kuratore. Apgūstu jaunu pieredzi mācot integrēto dabaszinību kursu vidusskolai. Augstākā izglītība – tās kvalitāte, mācību metodes un sasniedzmais rezultāts.

Divu gadu laikā strādājot skolā programmas Iespējamā misija ietvaros lietas, ko tiešām attīstīju ir laika plānošana, darbu organizēšana un prioritāšu izvirzīšana, kā arī pašdisciplīna. Strādājot skolā, tev vienkārši ir jābūt formā kartu rītu - turklāt ar iepriekš izplānotām stundām, sagatavotiem materiāliem un mērķi, ko šajā dienā skolniekiem ir jāiemācas. Tas prasa saņemties un plānot savu darbu un laiku nevis ļauties plūsmai. Turklāt skolā bieži saskaries ar situācijām, kas prasa tūlītēju risinājumu vai darbību, tādēļ attīsti arī problēmu risināšanas prasmes. Es iemācījos vairāk koncentrēties nevis uz pašu problēmu un iestigt tajā, bet gan meklēt risinājumus un domāt, ko es ar to varu darīt. Nekad iepriekš arī nebiju izvirzījusi sev tik konkrētus mērķus un izvērtējusi savu darbību izaugsmes  perspektīvā.

Manuprāt, tas ko bērnam, jaunietim vai pieaugušajam ir jāiemācās jebkurā izglītības solī un līmenī ir prasmes, kas ir vajadzīgas ikdienas dzīvē, darba tirgū utml.  Prasme izteikt viedokli, pamatot to, meklēt, atlasīt un lietot informāciju, lai radītu ko jaunu,  nospraust sev mēķi un virzīties uz to, utt.  Ja cilvēks apgūst šīs tik ļoti noderīgās lietas no mazotnes, viņš ir spējīgs pielāgoties situācijai un mācīties, to kas viņam ir vajadzīgs.

Svarīga lieta, kur skolotājs var palīdzēt, un it sevišķi tas attiecas uz dabaszinātnēm, ir ļaut un arī mācīt skolēnam domāt ārpus rāmjiem, jo katra ģeniāla atklājuma pirmsākumā ir kāda traka ideja vai sapnis. Tik milzīgu spēku sevī slēpj jautājuma “kāpēc” uzdošana mācoties – gan dabas, gan humanitārajās zinātnēs.