Anete Ēberliņa  Bioloģijas un ķīmijas skolotāja  

Anete Ēberliņa
Bioloģijas un ķīmijas skolotāja
 

Skola, kurā strādā

Bauskas Valsts ģimnāzija

Izglītība

Maģistra grāds bioloģijā, iegūts Latvijas Universitātē

Pieredze

Līdz lēmumam kļūt par skolotāju Anete ir strādājusi par laboranti mežzinātnes institūtā, kur piedalījusies zinātniskos pētījumos, un nodarbojusies ar mikoloģiju. Anete strādājusi arī par baristu kafejnīcā, kur apguvusi prasmi komunicēt ar visdažādākajiem cilvēkiem. Tas viņai padevies tik labi, ka jau drīz apmācījusi jaunos kolēģus. Anete ir aktīvi darbojusies arī LU Bioloģijas fakultātes pašpārvaldē un bijusi medicīnas māsu palīdze Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā.

Intereses

Pārgājieni dabā, Lindy hop dejošana, joga, ekoloģisks dzīvesveids

Anete un Iespējama misija

Jau kopš sevi atceras, Anete uz pasauli ir lūkojusies izzinoši un pētoši. Tas paredzējis uzdod daudz jautājumu un līdz ar to arī iegūt ne mazums atbilžu. “Apkārtējiem vienmēr esmu bijis tas draugs, kam uzdod jautājumus un kam patīk izskaidrot sarežģītākas lietas interesanti.”  Nu Anete savu aizrautību par dabu un cilvēku tajā varēs izpaust skolotājas profesijā. “Pirmā saskarsme ar eksaktajām zinātnēm sākas tieši skolas solā, tāpēc es gribētu būt tas cilvēks, kas reprezentē to, cik bioloģija var būt saistoša un noderīga, ja sarežģītas tēmas pasniedz interaktīvā veidā ar piesaisti reālajai dzīvei.”

Aneti pašu mācīties un arvien apgūt ko jaunu iedvesmo tas, cik viņa daudz vēl nezina: “Es, protams, apzinos, ka visu neuzzināšu nekad, bet mani aizrauj pats izzināšanas process par sevi un tā patīkamā izjūta, kas rodas tajos "Ak, tad tā to var izskaidrot!" momentos.” Izziņas prieku Anete guvusi no lieliskiem pedagogiem, kuru vidū viņa īpaši izceļ savu mammu, kas ir sākumskolas pedagoģe un logopēde. “Tas, ar kādu neatlaidību viņa palīdz citiem un iegulda savu enerģiju, gūstot dzīvesprieku no komunikācijas ar skolēniem, mani iedvesmo. Vēlos pārņemt viņas atvērtumu un radošumu nestandarta situācijās, kā arī augsto atbildību par izglītības vērtībām.”

Kļūstot pašai par skolotāju, Anete vēlas iedvesmot skolēnus izmantot priekšrocības, ko ikdienā sniedz zinātniska pieeja. Viņa attīstīs  kritisko domāšanu, radošumu, vērošanas prasmes un likumsakarību saskatīšanu – instrumentus, kas nepieciešamas katram, kas vēlas īstenot savus sapņus. Pētot un izvērtējot, gandrīz vienmēr situācijai iespējams saskatīt zelta maliņu. 

Arī saviem skolēniem Anete centīsies iemācīt metodi, kas vairo optimismu un zinātkāri, novēlot: “Nebaidieties no nesaprotamā un rodiet sevī vēlmi to izprast!”