Agija Lāce   Dabaszinību skolotāja

Agija Lāce
Dabaszinību skolotāja

Skola, kurā strādā

Jelgavas Spīdolas ģimnāzija

Izglītība

Dabaszinātņu maģistra grāds bioloģijā, iegūts Latvijas Universitātē

Pieredze

Agija studiju laikā darbojusies vairākās studentu organizācijās: savas fakultātes pašpārvaldē viņa bijusi aktīva kultūras un akadēmiskajā komisijā, Latvijas Universitātes Studentu padomē vadījusi gan Iekšējās komunikācijas, gan Akadēmisko virzienu, kā arī slīpējusi savas pasākumu organizēšanas prasmes, bet Latvijas Studentu apvienībā iesaistījusies augstākās izglītības jautājumu risināšanā. Agija bijusi arī gide tūristiem Cēsīs un interesentiem Bioloģijas fakultātē, kā arī strādājusi par mikrobioloģi, veicot pārbaudes uzņēmuma ražotajiem produktiem. Viņa iesaistījusies Jauno biologu skolā, kur 9.-12. klašu skolēniem gatavojusi uzdevumus un pasniegusi nodarbības.

Intereses

Personības pilnveide, semināru organizēšana, ceļošana

Agija un Iespējama misija

Agijai vienmēr ir rūpējis tas, kā vide ietekmē cilvēku izaugsmi. Tādēļ viņa studiju gados iesaistījusies vairākās studentu organizācijās, kur pārstāvējusi studentu akadēmiskās intereses. “Līdz ar to vairāk uzmanības sāku pievērst arī augstākās izglītības jautājumiem un studentcentrētas izglītības ieviešanai Latvijā. Tomēr saprotu, ka izglītība neaprobežojas tikai ar studējošajiem, bet skar visus valsts iedzīvotājus un pasauli kopumā.” Agija tic, ka sniedzot ieguldījumu izglītībā, var panākt domino kauliņu efektu un ienest sabiedrībā nepieciešamos uzlabojumus. Savu “domino kauliņu” viņa ir gatava izkustināt skolā.

Agijai, kā viņa pati saka, nav gana ar obligāto minimumu. Izaugsme ir viena no viņas dzīves pamatvērtībām, tādēļ pati neatslābstoši apgūst ko jaunu. “Ik pa laikam mēdzu sev pajautāt, kad bija pēdējā reize, kad kaut ko darīju pirmoreiz. Zināšanas un prasmes ir bagātība, ko nav iespējams atņemt, un lieliska ir apziņa, ka šodien zini kaut nedaudz vairāk, salīdzinot ar vakardienu.” Arī savos skolotājos un pasniedzējos viņa novērtē degsmi izglītoties. Atmiņā kā piemēri palikuši tie, kas bijuši gatavi darīt vairāk, nekā prasa amats.

Saviem skolēniem Agija vēlas parādīt ceļu, kā apgūt jaunu informāciju un kā to kritiski izvērtēt. “Nevēlos, lai tie visu, ieskaitot manis pasniegto, pieņemtu par pašsaprotamu, bet vēlētos izzināt, jautāt un noskaidrot vairāk. Gribu skolēniem iemācīt būt atbildīgiem un ļaut noticēt savām spējām, lai sasniegtu vairāk.”

Lai to panāktu, jaunā skolotāja uz skolu dosies ar apziņu, ka tas, ko viņa dara šodien, uzlabos viņas sniegumu rīt. Uz varoņdarbu nemitīgi augt Agija mudinās arī savus skolēnus un laiku pa laikam viņiem atgādinās: “Esiet drosmīgi un labāk apņemieties paveikt ko lielu un kļūdīties, nekā veiksmīgi nedarīt neko!”